https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/issue/feedBulletin of the International University of Tourism And Hospitality2025-04-07T14:56:29+08:00Жадыраjournal@iuth.edu.kzOpen Journal Systems<p>Халықаралық туризм және меймандостық университетінің «Bulletin of the International University of Tourism and Hospitality» журналы туризм, қонақ үй бизнесі, экономика, кәсіпкерлік, менеджмент және маркетинг бағытындағы өзекті мәселелерді жариялайды.</p>https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/252ҚАЗАҚСТАННЫҢ АУЫЛ АЙМАҚТАРЫНЫҢ ДАМУЫНА ҚОНАҚ ҮЙ МЕН МЕЙРАМХАНА БИЗНЕСІНІҢ ЭКОНОМИКАЛЫҚ ӘСЕРІ 2025-03-31T13:55:06+08:00E. МАРЬЯСОВАmariasova@bsuedu.ruИ. БОГОМОЗОВАbogomazova_i@bk.ruД. ӘБДІРАЙЫМОВАd.abdraimova@atu.edu.kzC. САТЫБАЛДЫsarazhanabaeva01@mail.ru<p>Мақалада қонақүй және мейрамхана бизнесінің Қазақстанның ауылдық аймақтарының дамуына экономикалық әсері қарастырылып, ауыл экономикасының өсуін ынталандырудағы және жергілікті халықтың өмір сүру сапасын жақсартудағы осы салалардың рөлі көрсетілген. Соңғы жылдары Қазақстанда агротуризм мен экотуризм белсенді дамып келеді, бұл ауылдық жерлерде қонақүй және мейрамхана қызметінің кеңеюіне ықпал етеді. Негізгі оң нәтижелер қарастырылады: жаңа жұмыс орындарын құру, ауыл шаруашылығы өнімдерін сатып алу арқылы жергілікті тауар өндірушілердің кірісін арттыру, сондай-ақ инфрақұрылымды, оның ішінде жолдар мен инженерлік коммуникацияларды дамыту. Мақалада сонымен қатар субсидиялар, салықтық жеңілдіктер және жеке инвестицияларды ынталандыру сияқты қонақ үй және мейрамхана секторын қолдауға бағытталған мемлекеттік бастамалар мен бағдарламалар талданады. Қонақ үй және мейрамхана бизнесінің ауылдық аумақтардың тұрақты дамуының драйвері ретіндегі маңыздылығын растайтын табысты жобалардың мысалдары келтірілген. Мақалада аталған салаларды одан әрі дамыту экономиканы әртараптандырудың және Қазақстанның туристік тартымдылығын арттырудың маңызды факторына айналуы мүмкін екендігі атап өтілген. </p>2025-03-31T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/253АБАЙ ОБЛЫСЫ ТУРИЗМІНІҢ ӘЛЕУЕТІН БАҒАЛАУ2025-03-31T14:47:02+08:00Р. АГЫБЕТОВА agybetova@mail.ruА. ШОКПАРОВ shokparov.alibek@iuth.edu.kzН. АБИШОВ abishov.nurzhan@iuth.edu.kzА. ОМАРОВАaiganym128@mail.ru<p>Бұл мақалада Абай облысының туристік әлеуеті жан-жақты талданады. Облыстың географиялық орналасуы, тарихи-мәдени мұралары және табиғи көрікті жерлері туризмді дамытуда маңызды рөл атқаратыны көрсетіледі. Зерттеу барысында Абай облысындағы туристік ағымдардың динамикасы, туристердің қызығушылық бағыттары және туризм саласындағы инвестициялардың оң серпіні талданған. Сонымен қатар, тарихи-мәдени туризмді дамыту үшін құқықтық, ұйымдастырушылық, экономикалық, әлеуметтік, ғылыми-білім беру, мәдени және экологиялық реттеу құралдары ұсынылады. Мақалада аймақтың танымалдылығын арттыру және жергілікті халықтың әлеуметтік-экономикалық жағдайын жақсарту мақсатында ақпараттық-таныстыру жұмыстарының маңызы атап өтілген. Зерттеу нәтижелері Абай облысындағы туризмді дамыту стратегияларын жетілдіруге бағытталған ұсыныстарды қамтиды. Зерттеу әдісі ретінде аналитикалық және салыстырмалы талдау тәсілдері қолданылды. Мақалада облыстың географиялық және әлеуметтік-экономикалық жағдайы, тарихи-мәдени мұралары мен табиғи көрікті жерлері бойынша деректер жинақталды және сарапталды. Әсіресе, аймақтағы туристік ағымдардың динамикасын, туристердің қызығушылық бағыттарын және инвестициялардың туризм саласына әсерін анықтау үшін статистикалық мәліметтер пайдаланылды.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/254ЦИФРЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАР АРҚЫЛЫ ТУРИЗМ МАМАНДАРЫНЫҢ АҒЫЛШЫН ТІЛІН МЕҢГЕРУІН АРТТЫРУ: ЭКСПЕРИМЕНТТІК ЗЕРТТЕУ2025-03-31T15:05:16+08:00М. АКЕШОВАm.akeshova@iuth.edu.kzГ. ДҮЙСЕБАЕВАgulnara.duisebayeva@ayu.edu.kzС. НЫШАНОВАs.nyshanova@iuth.edu.kz<p>Бұл мақала цифрлық технологиялардың туризм саласындағы мамандардың ағылшын тілін қалай жақсарта алатынын зерттейді. Зерттеуге университеттің Туризм бағдарламасының 120 студенті қатысты, олар екі топқа бөлінді: Мобильді қосымшаларды пайдаланатын эксперименттік топ, онлайн курстар және виртуалды модельдеу және дәстүрлі бетпе-бет оқытуды қолдана отырып оқуды жалғастыратын бақылау тобы. 10 апта ішінде эксперименттік топ TOEIC ұпайларында, сөйлеу және жазу дағдыларында және жалпы қатысуда айтарлықтай жақсартуларды көрсетті. Бақылау тобы тек орташа нәтиже көрсетті. Зерттеу нәтижелері мобильді қосымшалар, онлайн оқыту платформалары және виртуалды модельдеу сияқты цифрлық құралдарды пайдалану тілдік құзыреттілікті жақсартып қана қоймай, мотивацияны арттырып, туризм студенттері үшін оқуды қызықты ететінін көрсетеді. </p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/255ТУРИЗМ САЛАСЫНДАҒЫ СТУДЕНТТЕРДІҢ ТІЛДІ ОҚУДАҒЫ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ҚАБІЛЕТТЕРІН ДАМЫТУДА ЖАСАНДЫ ЗИЯТКЕРЛІКТІ ҚОЛДАНУ 2025-03-31T15:21:26+08:00Н. АКЕШОВАakeshova86@mail.ruГ. ӘРІПЖАНgulnur.aripjan@iuth.edu.kzГ. ЕШМҰРАТg.yeshmurat@iuth.edu.kz<p>Бұл зерттеу тіл меңгеру мен шығармашылықтың туризм саласындағы рөлін, сондай-ақ жасанды интеллекттің (ЖИ) студенттер арасында олардың дамуына әсерін зерттеуді мақсат етеді. Жалпы 56 студент халықаралық туризм және қонақжайлылық университетінде оқиды, олар екі топқа кездейсоқ бөлінді: бақылау тобы және тәжірибелік топ (әр топта 28 студенттен). Бір академиялық триместр барысында, екі топ та туризм контекстіндегі тіл меңгеру мен шығармашылықты бағалау үшін пре тест өткізді. Зерттеу барысында тәжірибелік топтағы студенттер идеялар генерациялау үшін ChatGPT және туризм маршрутын құру үшін Coggle сияқты ЖИ құралдарын қолданды, бұл олардың шығармашылық тұрғыдан туризм бағдарламаларын жасауға деген көзқарастарын нығайтты. <br>Эксперимент аяқталған соң, пост-тест өткізілді, және нәтижелер көрсеткендей, тәжірибелік топтағы студенттердің 80%-ы тіл дағдыларында және шығармашылық деңгейлерінде жақсартулар жасады, ал 75%-ы нақты жағдайларда тіл қолдану кезінде өздеріне деген сенімділік артқанын айтты. Ал бақылау тобында айтарлықтай өзгерістер байқалған жоқ. Бұл нәтижелер ЖИ-дың туризм саласындағы білім беру процесіне енгізудің маңызды екенін көрсетеді, ол студенттердің тіл меңгеруін және шығармашылық қабілеттерін дамытуға септігін тигізеді.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/256ҚАЗАҚСТАННЫҢ ІРІ ҚАЛАЛАРЫ МЫСАЛЫНДА ТҰРАҚТЫ ТУРИЗМДІ ҚАЛЫПТАСТЫРУДА СТРАТЕГИЯЛЫҚ ЖОСПАРЛАР БАҒЫТТАРЫН ҰСЫНУ2025-03-31T15:32:46+08:00Н. БАТЫРОВАbatyrova.nazgul@iuth.edu.kzТ. КУРМАНАЛИЕВА tansholpan.kurmanalieva@iuth.edu.kzЖ. АКИМОВakimov404@mail.ruА. КАСЫМОВАaiko_1990kz@mail.ru<p>Бұл зерттеу тұрақты даму қағидаларын қалалық туризмді басқаруға интеграциялау мәселесін қарастыруға бағытталған. Зерттеудің мақсаты – қалалық туризмнің дамуына әсер ететін әлеуметтік-экономикалық, географиялық және экологиялық факторларды анықтап, талдау, сондай-ақ осы қарқынды дамып келе жатқан мегаполистерде тұрақтылықты арттыратын стратегиялық жоспарлау тәсілдерін ұсыну. Зерттеуде сапалық және сандық әдістерді біріктіретін аралас әдістеме қолданылды. Зерттеу аясында қалалық туризм мен тұрақты даму мәселелері бойынша бар әдебиеттерге жан-жақты шолу жасалып, Қазақстанның туризм индустриясындағы негізгі мүдделі тараптар арасында сараптамалық сауалнама жүргізілді. Сауалнама <br />нәтижелері статистикалық әдістермен, соның ішінде Кендалл келісім коэффициентін пайдалана отырып талданды, бұл сарапшылар пікірлерінің бірізділігін бағалауға мүмкіндік берді. Нәтижелер Қазақстанның ірі қалаларында тұрақты қалалық туризмді оңтайландыру үшін әр қаланың ерекше ерекшеліктеріне сәйкес туризмді дамыту стратегияларын бейімдеу қажет екенін көрсетті. Талдау нәтижелері инфрақұрылымды мақсатты түрде дамыту мен туризмнің өсуін экологиялық тұрақтылықпен теңестіру үшін стратегиялық жоспарлаудың маңыздылығын атап өтті. Туризмді дамыту процесін тұрақты қалалық жоспарлау қағидаларымен сәйкестендіру арқылы Астана мен Алматы сияқты қалалар туристік бағыт ретінде тартымдылығын арттырып, экологиялық тұрақтылық пен экономикалық төзімділікке қол жеткізе алады. Бұл зерттеу тұрақты даму қағидаларын дамушы елдер контекстінде қалалық туризмді басқаруға интеграциялау арқылы жаңа үлес қосады. Астана мен Алматының ерекше әлеуметтік-экономикалық және экологиялық факторларына бағытталған талдау осындай дамушы қалалық жағдайларда тұрақты туризмді ілгерілетуді мақсат еткен саясаткерлер мен қала жоспарлаушылары үшін құнды стратегияларды ұсынады.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/257ТУРИЗМ ЖӘНЕ ҚОНАҚ ҮЙ ІСІ САЛАСЫНДАҒЫ ҚАРЖЫЛЫҚ ПРОЦЕСТЕРДІ БАҚЫЛАУ ЖӘНЕ ЖАҚСАРТУ 2025-03-31T17:10:08+08:00А. ДОШАНas_doshan@mail.ruЖ. ИСАХОВАIsakhova77@inbox.ruД. АЙДАРОВ daniyar.aydarov@gmail.com<p>Бұл мақала қонақ үй және туризм саласында қаржылық және экономикалық процестерді бақылау мен оңтайландырудың қаржылық тұрақтылық пен рентабельділікті арттырудағы әсерін қарастырады. Зерттеу Marriott International, TUI Group және Booking Holdings сияқты ірі халықаралық компаниялардың қызметін және олардың IDeaS Revenue Solutions сияқты заманауи басқару жүйелерін енгізуін талдауға негізделген. Мақала динамикалық бағалар белгілеу, қаржылық тәуекелдерді болжау және процестерді автоматтандыру сияқты инновациялық технологиялардың қаржылық көрсеткіштерді жақсартудағы маңыздылығын атап көрсетеді. Зерттеу нәтижелері осы әдістердің операциялық практикаға сәтті енгізілуі тек тәуекелдерді төмендетіп қана қоймай, экономикалық белгісіздік жағдайында операциялық тиімділікті де арттыратынын растайды. Мақала инновациялық шешімдерді әрі қарай қолданудың қажеттілігін және оларды туризм мен қонақ үй саласындағы компаниялардың бәсекеге қабілеттілігін және тұрақтылығын арттыру үшін қолдануды қорытындылайды.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/258ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ЕМДІК-САУЫҚТЫРУ ТУРИЗМІНІҢ ДАМУЫНДАҒЫ ҚАЗІРГІ МӘСЕЛЕЛЕР МЕН ТЕНДЕНЦИЯЛАРЫ2025-03-31T17:41:50+08:00Н. ДЖАНИБЕКОВАnursaule.dzhanibekova@yu.edu.kz<p>Бұл мақалада Қазақстандағы емдік-сауықтыру туризмінің негізгі проблемалары талқыланады. Халықты әлеуметтік қорғауды, оның ішінде халықтың денсаулығын жақсарту жүйесін реформалауға бағытталған Қазақстанның әлеуметтік экономикалық саясатын жүзеге асыру мүмкіндігінше қысқа мерзімде бәсекеге қабілетті, тұрақты дамып келе жатқан ұлттық экономиканы құруды талап етеді. Қазақстан Республикасында емдік-сауықтыру туризмін дамыту кешенді тәсілді қажет етеді: құқықтық қамтамасыз ету, емдік-сауықтыру мекемелерін лицензиялау, оларды мемлекеттік деңгейде қолдау, емдік-сауықтыру инфрақұрылымын жақсарту, барлық сауықтыру орындарының бірыңғай деректер базасын құру. елде қызмет көрсету деңгейін арттыру, кадрлар даярлау орталықтарын құру. <br>Жоғарыда аталған мәселелерді шешу бір жағынан ұлттың физикалық және психикалық саулығын және жеке тұлғаның дамуын қамтамасыз ету құралы болып табылатын емдік-сауықтыру туризмін дамытумен тығыз байланысты. Екінші жағынан, туризм сала ретінде жұмыс істей отырып, еңбек ресурстарын қалпына келтіру арқылы қоғамдық байлықты арттыруға көмектеседі, халықты жұмыспен қамтамасыз етеді және еліміздің курорттық және туристік аймақтарының басқа да көптеген әлеуметтік экономикалық мәселелерін шешуге мүмкіндік береді.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/259ӘЛЕУМЕТТІК-МӘДЕНИ ҚЫЗМЕТ КӨРСЕТУ ЖӘНЕ ТУРИЗМ КӘСІПОРЫНДАРЫНДАҒЫ ЭКОНОМИКАЛЫҚ ТАЛДАУДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУ2025-03-31T17:48:54+08:00А. ЕСЕНОВА amaka07@mail.ruК. АРАПОВАgulmira_1234@mail.ruБ. ҚҰЛБАЙBauka.KS@mail.ru<p>Бұл жұмыс экономикалық талдаудың туризм және әлеуметтік-мәдени қызмет көрсету саласындағы кәсіпорындардың тиімді дамуына және өзгерістерге бейімделуіне қалай көмектесетінін қарастырады. Зерттеу барысында қаржылық талдау, залалсыздықты талдау, SWOT-талдау, сұранысты болжау және сезімталдықты талдау сияқты маңызды әдістер зерттелді. Бұл әдістер компаниялардың қаржылық жағдайын, олардың күшті және әлсіз жақтарын, сондай-ақ болашақтағы өсу мүмкіндіктері мен қауіптерін жақсырақ түсінуге мүмкіндік береді. Жұмыс барысында біз "Глобал Туризм", "Мәдениет және демалыс" және "Жол сілтеуші жұлдыз" секілді нақты кәсіпорындарды талдадық. Бұл түрлі талдау әдістерінің компанияларды басқарудағы негізгі аспектілерді анықтауға және негізделген шешімдер қабылдауға қалай көмектесетінін көруге мүмкіндік берді. Біз экономикалық әдістерді тұрақты түрде қолдану кәсіпорындарға сыртқы ортадағы өзгерістерге жедел жауап беруге және қаржылық тұрақтылығын сақтауға мүмкіндік беретінін анықтадық. Жүргізілген талдау негізінде жасалған ұсыныстар компанияларға шығындарды тиімді басқаруға, маркетингтік стратегияларды жақсартуға, сұранысты болжауға және тәуекелдерді тиімді басқаруға көмектеседі. Бұл жұмыс тек туризм және мәдени қызмет <br>көрсету саласындағы басшылар мен мамандар үшін ғана емес, сондай-ақ осы салада экономикалық талдау әдістерін зерттейтін студенттер мен зерттеушілер үшін де пайдалы болады. </p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/260AI НЕГІЗІНДЕГІ ҚҰРАЛДАРДЫ ПАЙДАЛАНА ОТЫРЫП, ТУРИЗМ СТУДЕНТТЕРІНІҢ ТЫҢДАУЫН ЖАҚСАРТУ: ESP ОҚЫТУДЫҢ ТИІМДІЛІГІН ТАЛДАУ 2025-03-31T18:15:07+08:00Л. ҚАЗЫХАНҚЫЗЫlazura.kazykhankyzy@ayu.edu.kzШ. ЕРТАЕВАshakhistaertaeva1991@gmail.com<p>Аудирование играет важную роль в подготовке студентов, обучающихся по специальностям туризма и гостиничного бизнеса, так как их профессия требует эффективного общения с международными посетителями. В данном исследовании рассматривается, как ресурсы на основе искусственного интеллекта могут помочь студентам города Туркестан, изучающим туризм и гостиничное дело, улучшить их навыки восприятия речи на слух. Зерттеу барысында автоматты түрде Жасалған youtube субтитрлері Сияқты AI негізіндегі құралдар пайдаланылды, Otter.ai және ELSA Speak, оның көмегімен интерактивті сабақтар өткізіліп, жекелендірілген кері байланыс ұсынылды. Для оценки эффективности квазиэкспериментальная обучения методология, с применением позволяющая ИИ использовалась сравнить результаты с традиционными методами развития навыков аудирования. Согласно полученным результатам, студенты, использовавшие технологии ИИ, показали значительное улучшение в восприятии речи на слух, особенно в понимании специализированной профессиональной лексики и различных акцентов. Исследование демонстрирует, как обучение с применением ИИ может помочь будущим специалистам подготовиться к работе в международной индустрии туризма и гостеприимства.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/261ЖЕТІСУ ОБЛЫСЫНДА КӨЛІК ИНФРАҚҰРЫЛЫМЫ ЖӘНЕ ОНЫҢ ТУРИЗМГЕ ӘСЕРІ 2025-03-31T18:23:12+08:00A. КАСЫМОВАaiko_1990kz@mail.ruЖ. АКИМОВakimov404@mail.ruР. МУКАТОВАaskar_rabiga@mail.ru<p>Бұл ғылыми мақалада Жетісу өңірінің көлік ресурстары мен қызметтерін зерделеуге арналған, өңірдің қазіргі инфрақұрылымын, жұмыс істеу қабілетін және болашақтағы даму бағыттарын кешенді бағалауға деген өзекті қажеттілікті қарастырады. Зерттеудің басты мақсаты – қолданыстағы көлік желісін терең талдап, оның күшті жақтарын, проблемалық тұстарын және ықтимал жетілдіру мүмкіндіктерін анықтау. Осы арқылы зерттеу саясаткерлерге, салалық сарапшыларға және жергілікті қауымдастықтарға байланыс арналарын, экономикалық әлеуетті және өңірлік ықпалдастықты арттыруға септігін тигізетін негізделген шешімдер қабылдауға көмектеседі. Ғылыми және практикалық тұрғыдан алғанда, бұл жұмыс көлік жоспары мен ресурстарды басқару саласындағы білім қорын толықтырып, Жетісу өңірінің ерекшеліктеріне бейімделген дәйекті деректерді ұсынады. Методологиялық тұрғыдан зерттеу аралас әдістерді қолданады, соның ішінде статистикалық деректердің сандық талдауы, көлік бағыттарының кеңістіктік карталандыруы, сондай-ақ мүдделі тараптармен сұхбаттар мен далалық бақылаулар арқылы сапалы бағалау жүргізіледі. Негізгі нәтижелер көлік инфрақұрылымындағы олқылықтар, ресурстарды бөлудегі тиімсіздіктер және қызмет көрсету сапасындағы шектеулер көлік жүйесінің тиімділігіне және пайдаланушылардың қанағаттануына айтарлықтай әсер ететінін көрсетті. Бұл қорытындылар қызмет көрсету сапасын арттыруға, ресурстарды оңтайландыруға және орнықты саясаттық негіздерді жетілдіруге бағытталған стратегиялық ұсынымдарды әзірлеуге негіз бола алады. Бұл зерттеу бар ақпараттық олқылықтарды толтырып, неғұрлым үйлесімді және орнықты көлік стратегиясын қалыптастыруға ықпал етеді. Оның практикалық маңызы – инвестициялық басымдықтарды анықтауға, нормативтік құқықтық реформаларға бағыт беруге және өңірлік ынтымақтастықты дамытуға көмектесу арқылы көлік қызметтерін және жалпы әлеуметтік-экономикалық дамуды ұзақ мерзімді жақсартуға негіз болмақ.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/263ТУРИЗМ СТУДЕНТТЕРІНІҢ ШЕТ ТІЛІН ҮЙРЕНУІНДЕ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚТЫ ДАМЫТУ: ҚАТЫСУҒА ҚҰРАЛ РЕТІНДЕ ГАМИФИКАЦИЯ2025-04-01T13:14:02+08:00У. КАРАКУЛОВАulbolsyn.karakulova@ayu.edu.kzТ. ИСКАКОВt.iskakov@iuth.edu.kz<p>Бұл зерттеу геймификацияның туристік бағыттағы студенттердің шет тілдерін үйренуге әсерін қарастырады. Зерттеуге шет туризм саласында оқитын 42 екінші курс студенттері қатысты. Деректер алдын ала және қорытынды сынақтар, сауалнамалар, сұхбаттар және бақылаулар арқылы жиналды. Студенттер рөлдік ойындар, модельдеу, викториналар және топтық жобаларды қамтитын геймификацияланған сабақтарға қатысты. <br>Геймификацияның тиімділігін бағалау үшін сынақтар сабаққа дейін және одан кейін өткізілді, ал сауалнамалар студенттердің мотивациясын, олардың қатысуын және тәжірибені қабылдауын өлшеді. Деректерді талдау ANOVA көмегімен жүргізілді, ол лексика, грамматика және еркін <br>сөйлеуді қоса алғанда, тілдік дағдылардың статистикалық маңызды жақсартуларын көрсетті. Нәтижелер көрсеткендей, геймификация студенттердің мотивациясын едәуір арттырды (85%), оқу процесін қызықты етті (75%) және материалды игеруді жақсартты (70%). Алдын ала тестілеу нәтижелерімен салыстырғанда тілдік дайындық 15% жақсарды. Бұл нәтижелер шет тілдерін үйренуде, әсіресе туризмге арналған білім беру контекстінде геймификацияның тиімділігін растайды.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/264ТУРИЗМДЕГІ АУДИТТІ ҰЙЫМДАСТЫРУ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ 2025-04-01T13:27:51+08:00А. КИЗИМБАЕВАkizimbaeva@mail.ruГ. АХМЕТОВАesentemir@mail.ruC. АЛЬДЕШОВАsamalab_79@mail.ru<p>Еліміздің туристік бағыты бүгінгі күні ең басымдықты саланың бірі ретінде инвестициялауға жатады. Әрине мемлекетіміз үшін басым бағытты экономикасы болып табылатыны анық. Туристік саланың қарқынды дамуы үшін туристік қызметтермен айналысатын мекемелердің қаржылық есептілігінің нақтылығын дәлелдеу мақсатында аудиторлық тексеру керек-ақ. Бұл бір жағынан осы салаға құйылатын қаржылық салымдардың дұрыс бағытталғанына берілетін бірден-бір кепілдік. Бүгінгі таңда Қазақстанда туристік бизнесті дамыту мемлекеттік саясаттың маңызды бағыттарының бірі болып табылады, өйткені Қазақстан экономикалық дамудың жаңа кезеңіне өтті. Осыған байланысты экономикалық қызметтің негізгі құрамдас бөлігі <br>ретінде аудиторлық тексеруді нақты ұйымдастыру қажеттілігі туындайды. Осы мақалада Қазақстан Республикасындағы туристік бизнесте есеп пен аудитті дамытудың кейбір мәселелері қаралды. Бұл мақалада туристік фирмалардың есеп саясатын ұйымдастырудың кейбір аспектілері, олардың жұмыс істеуінің оң негізгі, сондай-ақ аудиторлар тексеру кезінде назар аударуы керек ерекшеліктер қарастырылады. Мақалада осы қызметтің ерекшелігін ескере отырып, туризм саласында аудиторлық тексерулер жүргізу мәселелері зерделенеді. Аудиттің негізгі артықшылықтары, сондай-ақ туристік фирмаларда міндетті аудит жүргізу қажеттілігі қарастырылады.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/265МАҢҒЫСТАУ ОБЛЫСЫНЫҢ ӘЛЕУМЕТТІК-ЭКОНОМИКАЛЫҚ ДАМУЫНА КЕЛУ ТУРИЗМНІҢ ӘСЕРІН БАҒАЛАУ 2025-04-01T13:58:58+08:00Б. ҚҰЛБАЙ Bauka.KS@mail.ruА. ЕСЕНОВАamaka07@mail.ruМ. ЕРЕЖЕПОВerezhepov.mm@mail.ru<p>Бұл мақала 2022-2024 жылдар аралығындағы Мангистау облысының әлеуметтік-экономикалық дамуындағы келу туризмнің әсерін зерттейді. Зерттеу барысында туристердің саны, туризмнен түскен табыстар, инфрақұрылымға инвестициялар және әлеуметтік саладағы өзгерістер сияқты негізгі көрсеткіштер талданады. Туризмнің әсерін бағалау үшін дисперсияны талдау (ANOVA) әдісі қолданылды, бұл мәліметтерде статистикалық тұрғыдан маңызды айырмашылықтарды анықтауға мүмкіндік береді. Нәтижелер туристік ағымдардың, туризмнен түскен табыстар мен инфрақұрылымға капиталды салымдардың тұрақты өсуін көрсетіп, бұл облыстың әлеуметтік-экономикалық жағдайын жақсартуға ықпал ететінін дәлелдейді. Туризмнің әсері жаңа жұмыс орындарының құрылуында да көрінеді. Мақала туризмді экономикалық өсу қозғалтқышы ретінде маңыздылығын атап өтіп, Мангистау облысында туризм инфрақұрылымын одан әрі дамыту және қызмет көрсету сапасын арттыру жөніндегі ұсыныстар береді.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/267ҚАЗАҚСТАНДА АУЫЛ ТУРИЗМІН ДАМЫТУ АГРОБИЗНЕСТІ ТҮРЛЕНДІРУДІҢ БАСЫМ БАҒЫТЫ РЕТІНДЕ 2025-04-01T18:57:47+08:00М. НУРГАБЫЛОВ murat_tdd@bk.ruА. ДОШАНas_doshan@mail.ruГ. БАБАШbabashguldana22@bk.ru<p>Мақалада Қазақстандағы ауыл туризмін дамыту мәселесі қарастырылады. Ауыл туризмі агробизнесті әртараптандырудың маңызды құралы болып табылады және ауылдық аймақтардың экономикалық жағдайын жақсартуға ықпал етеді. Зерттеуде SWOT-талдау, статистикалық талдау және мүдделі тараптармен сұхбат сияқты кешенді әдістер қолданылды. Деректерді жинау үшін туристік ағымдар, экономикалық көрсеткіштер мен ауылдық өңірлердегі инфрақұрылымдық өзгерістер туралы статистикалық мәліметтер пайдаланылды, сондай-ақ мемлекеттік органдар, фермерлік шаруашылықтар мен туристік ұйымдардың өкілдерімен сұхбаттар жүргізілді. Негізгі назар қазіргі мәселелерді анықтауға бағытталды, олардың қатарына инфрақұрылымның жеткіліксіздігі, кадр тапшылығы және мемлекеттік пен жеке сектор арасындағы әлсіз үйлестіру жатады. Сонымен қатар, ауыл туризмін экотуризм және басқа да тұрақты туризм түрлерімен біріктіру мүмкіндіктері қарастырылды. Мақалада ЕО мен Азия елдерінің табысты тәжірибелері келтіріліп, оларды Қазақстанға бейімдеу жолдары ұсынылады. Жүргізілген талдау негізінде авторлар инфрақұрылымды жақсарту, мемлекеттік қолдау жүйесін тиімді ету және жергілікті халықтың біліктілігін арттыру бойынша ұсынымдар әзірлейді. Бұл шаралар ауыл туризмін дамытуға және оның ел экономикасына қосатын үлесін арттыруға көмектеседі. </p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/269ТҮРКІСТАН ОБЛЫСЫНЫҢ ШАҒЫН ҚАЛАЛАРЫ: ӨҢІРДЕГІ ТУРИЗМНІҢ ТҰРАҚТЫ ДАМУ ФАКТОРЫ РЕТІНДЕ 2025-04-01T19:25:22+08:00Н. НҰРМАҒАНБЕТҚЫЗЫnurdana.nurmaganbetkyzy@iuth.edu.kzА. ЖАКУПОВzhakupov_aa_1@enu.kzҚ. БЕРІКҚЫЗЫkhanshaiym.berikkyzy@iuth.edu.kz<p>Аталмыш шолу мақаласында Қазақстанның Түркістан өңірінің шағын қалаларының тұрақты туризм тәжірибесін дамытудың катализаторы ретіндегі маңызы зерттеледі. Орталық Азияның бай тарихи және мәдени мұрасының қиылысында орналасқан Түркістан өңірі жергілікті экономиканың дамуына ықпал ететін, мәдени бірегейлікті сақтайтын және қоршаған ортаның сақталуын қамтамасыз ететін туризм үшін ерекше перспективалар ашады. Шағын қалалардың туризмді дамытуға қосқан үлесіне назар аудара отырып, мақала бұл қауымдастықтардың туризмнің тұрақты шеңберін әзірлеу үшін өздерінің тарихи маңыздылығын, табиғи ландшафттарын және байырғы дәстүрлерін қалай пайдалана алатынын мұқият зерттейді. Мақалада осы қалалардың туризмді дамытудағы көптеген қиындықтары мен мүмкіндіктері, соның ішінде инфрақұрылымды дамыту, жергілікті тұрғындарды тарту және мәдени мұраны сақтау қажеттілігі қарастырылады. Теориялық зерттеу Түркістан өңірінің шағын қалаларының тұрақты туризм орталығы ретінде қызмет ету әлеуеті бар екенін көрсетті. Бұл тұрақты экономикалық өміршеңдік пен мәдени мұраны сақтауға ықпал ететін тұрғындар үшін де, кең географиялық аймақ үшін де артықшылықтар береді. Нәтижелер осы тарихи маңызды аймақтағы шағын қалалар үшін тұрақты туризм парадигмасының негізгі элементтері ретінде экотуризмді, мұраны сақтауды және жергілікті кәсіпкерлік қызметті қамтитын кешенді стратегиялардың маңыздылығын көрсетеді.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/270ТУРИЗМ СТУДЕНТТЕРДІҢ КОММУНИКАТИВТІК ДАҒДЫЛАРЫ МЕН ШЫҒАРМАШЫЛЫҚТЫ ДАМЫТУДА ЦИФРЛІК ҚҰРАЛДАРДЫ ПАЙДАЛАНУҒА КӨЗҚАРАСЫН ЗЕРТТЕУ 2025-04-01T19:48:55+08:00Г. РИЗАХОДЖАЕВАgulnara.rizakhodjayeva@ayu.edu.kzЛ. ШАЛАБАЕВАlolabany84@mail.ruС. ДЖАББАРОВАcabbarovasevinc@ndu.edu.az<p>Туризм индустриясының қарқынды дамып келе жатқан ортасында тиімді коммуникативті дағдылар туризм мамандарының өз рөлдерінде табысқа жетуі үшін маңызды болды. Бұл мақала туризм секторындағы мамандардың коммуникативті құзыреттілігін арттыруда цифрлық құралдардың маңызды рөлін зерттеді. Түрлі сандық платформалар мен технологияларды, соның ішінде әлеуметтік медианы, виртуалды шындықты және онлайн ынтымақтастық құралдарын пайдалана отырып, туризм мамандары әртүрлі аудиториялармен араласа алады, жеке тәжірибені жеткізе алады және мағыналы байланыстар жасай алады. Бұл цифрлық тәжірибелер мұғалімдердің жеке цифрлық технологиялары және олардың коммуникациялық дағдыларды дамытудағы рөлі туралы сұрақтар тудырады. Жалпы, Түркістан қаласындағы Халықаралық туризм және қонақжайлылық университетінен 32 студент қатысты. Сипаттамалық зерттеу студенттердің коммуникативті дағдыларын жақсарту үшін цифрлық құралдарды пайдалану туралы көзқарасын зерттеу үшін жүргізілді. Сандық зерттеу жобасы қолданылды. Сипаттамалық деректер мен қатысушылардың оқу жылы мен жынысы бойынша айырмашылықтар Mann-Whitney - U тесті арқылы талданды. Баптарды талдау нәтижелері қатысушылардың коммуникативті дағдыларды дамытуда цифрлық технологияларға деген көзқарасы өзіне сенімді екенін көрсетеді.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/271ТҰТЫНУШЫЛАРДЫҢ ПІКІРЛЕРІНІҢ МЕЙРАМХАНА ҚЫЗМЕТІНІҢ САПАСЫН АРТТЫРУҒА ӘСЕРІ: ТҮРКІСТАН ҚАЛАСЫ МЫСАЛЫНДА2025-04-01T20:07:02+08:00Д. ТУБЕКОВАdana.tubekova@iuth.edu.kzД. АТАШЕВАdarya.atasheva@iuth.edu.kzБ. МҰСТАФАЕВАbagila.mustafaeva@iuth.edu.kzЭ. ӘЛІМҚҰЛОВАe.alimkulova@iuth.edu.kz<p>Бұл мақалада тұтынушылардың пікірлерінің мейрамхана бизнесінде қызмет сапасын арттыру құралы ретінде қолдану жолдары жайлы зерттеу нәтижелері ұсынылған. Негізгі назар Түркістан қаласының тұтынушыларының кері байланысын талдау арқылы қала мейрамханаларының күшті және әлсіз жақтарын анықтауға, сондай-ақ тағамдар мен қызмет көрсетудің сапасын жақсартуға аударылған. Деректерді өңдеудің заманауи тәсілдері қарастырылған, соның ішінде табиғи тілдерді өңдеу (NLP), машиналық оқыту және сауалнама әдістері, олар тұтынушылардың талғамдары мен қанағаттану деңгейін жүйелі түрде зерттеуге мүмкіндік береді. Зерттеуде Түркістан қаласының қоғамдық тамақтандыру орындарындағы қызмет көрсету сапасының негізгі параметрлеріне ерекше көңіл бөлінген, соның ішінде тапсырыстарды орындау жылдамдығы мен дәлдігі, қызметкерлердің кәсібилігі мен жауапкершілігі, сондай-ақ қызметтердің сенімділігі. Әртүрлі елдердің мейрамханаларында тұтынушылардың пікірлерін өңдеу және қызмет көрсету мен тағам сапасын жақсарту бойынша инновациялық шешімдерді енгізу әдістеріне салыстырмалы талдау жасалды. <br />Алынған деректер негізінде тұтынушылардың сұраныстарына жедел жауап беру және олардың қанағаттану деңгейін арттыру үшін кері байланыс талдау технологияларын Түркістан қаласының қоғамдық тамақтандыру орындарында қолданудың маңыздылығы туралы қорытынды жасалды. Бұл мейрамханалардың бәсекеге қабілеттілігін нығайтуға ықпал етеді. Жиналған ақпаратты өңдеу үшін JASP және Taguette бағдарламалық құралдары пайдаланылды, олар қазіргі зерттеулерде деректерді сапалы талдауды қамтамасыз етеді. Зерттеудің мақсаты – тұтынушылардың тағамдар мен қызмет көрсету сапасына қанағаттануына әсер ететін факторларды анықтау және мейрамханалар жұмысының негізгі аспектілерін жетілдіруде табиғи тілдерді өңдеу (NLP), машиналық оқыту әдісін кеңінен қолдану бойынша ұсыныстар берілген.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/272ГАСТРОНОМИЯЛЫҚ ТУРИЗМНІҢ ТАҢДАУЫНА ДЕМОГРАФИЯЛЫҚ ФАКТОРЛАРДЫҢ ӘСЕРІН ЗЕРТТЕУ 2025-04-02T15:16:43+08:00У. ТАГМАНОВurmanbek.tagmanov@iuth.edu.kzШ. УЛЕМАulema@subu.edu.trД. ТУБЕКОВА dana.tubekova@iuth.edu.kzБ. ИЗАТУЛЛАЕВАbibigul.izatullaeva@iuth.edu.kz<p>Бұл зерттеу демографиялық факторалырдың Қазақстанға келген шетелдік туристердің гастрономиялық имиджіне, гастрономиялық тәжірибесіне, гастрономия мен дестинация қанағаттануына және дестинация адалдығына әсерін зерттеу мақсат еткен. Зерттеудің мақсатты тобы Қазақстан, Алматы қаласына келген және қазақ асханасына тән тағамдар мен сусындарды тұтынған шетелдік туристер құрайды. Бұл мақсатты топтан 392 шетелдік туристінен қолайлы іріктеу арқылы деректер жиналды. Деректерді жинау үшін бетпе-бет және онлайн сауалнама әдісі қолданылды. Деректерді талдау кезінде гипотезаны тексеру үшін факторлық және дисперциялық талдаулар жүргізілді. Жүргізілген талдау нәтижесінде туристердің Қазақстанға көбіне іскерлік туризм мақсатта келгені, негізінен үш және одан да көп рет саяхат жасағаны, Қазақстанда төрт және одан да көп күн қалғаны, жалдамалы үйлерде тұрғаны анықталды. Қазақстан асханасы туралы таныту видеороликтерді көрген туристердің қазақ асханасын жақсы имидждік қабылдауы, қазақ тағамдарына деген адалдық танытатындығы және дестинация сапасына қанағаттанатындығы анықталды. Қазақстанға келетін туристер саны артқан сайын гастрономиялық қанағаттану деңгейі де, дестинация қанағаттану деңгейі де төмендейтіні анықталды.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/273ТУРИЗМ САЛАСЫНДА ҚАЛЫПТАСТЫРУ ЖӘНЕ ДАМЫТУ 2025-04-02T19:00:50+08:00К. ТУКИБАЕВАkuralay_bazarbekkyzy@mail.ruK. МУССИНАkamshatmussina@gmail.comА. ГИЗЗАТЖАНОВАazhar_g78@mail.ruН. ЖОЛМАНОВАnazerke.jolmanova@iuth.edu.kz<p>Мақалада зерттеу объектісіне қатысты кемшіліктерді жою бойынша практикалық ұсынымдар әзірлеу мақсатында Қазақстан Республикасының туристік саласындағы инновациялық экожүйені қалыптастыру және дамыту мәселелері қарастырылған. Қарастырылып отырған мәселенің Қазақстан үшін өзектілігі мен маңыздылығы жоғары, өйткені инновациялық экожүйе іскерлік туристік практикада инновацияларды әзірлеуге, таратуға және қолдануға байланысты өзара қарым қатынастардың жиынтығы болып табылады. Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, әдебиеттерге шолуды және деректерді талдаудың статистикалық әдісін қамтитын кешенді тәсілді пайдалана отырып, зерттеу Қазақстанның туризм саласындағы инновациялық экожүйе дамуының ағымдағы жағдайын бағалайды, Мақалада Қазақстан Республикасының инновациялық дамуы, Қазақстанның соңғы 15 жылдағы Жаһандық инновациялық индекстегі рейтингінің траекториясы, сондай-ақ инновациялық экожүйенің тиімді дамуына ықпал ететін факторлар талданған. Жүргізілген зерттеу Қазақстандағы туристік саланың инновациялық үдеріске тартылмағандығын және осы саладағы инновациялық белсенділіктің төмен деңгейін көретіп отыр, бұл ретте, негізгі мәселелерге шектеулі қаржыландыру, білікті кадрлардың жетіспеушілігі, инфрақұрылымның жеткіліксіздігі, желілік байланыстардың болмауы жатады. Авторлар табысты инновациялық экожүйенің негізгі элементтері мен параметрлерін көрсете отырып, туризмдегі инновациялық экожүйені қалыптастыру мен дамытудың қажеттілігінің негіздеді.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/274ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТТІҢ ТУРИЗМ ИНДУСТРИЯСЫНДАҒЫ РӨЛІ: ҚЫЗМЕТ КӨРСЕТУДІҢ ЖАҢА ДЕҢГЕЙІНЕ ӨТУ 2025-04-02T19:17:52+08:00А. ШОКПАРОВshokparov1980@gmail.comБ. МУСТАФАЕВАbagila.mustafaeva@iuth.edu.kzС. НАХИПБЕКОВАnahypbekova.symbat@iuth.edu.kzГ. МОМБЕКОВАgulmira.mombekova@ayu.edu.kz<p>Бұл мақалада туризм индустриясындағы жасанды интеллекттің (AI) рөлі және оның қызмет көрсету сапасын жақсартудағы мүмкіндіктері қарастырылады. Жасанды интеллект технологиялары туристердің қажеттіліктерін жекелендіруге, бизнес процестерді автоматтандыруға және ресурстарды тиімді пайдалануға ықпал етеді. Оның көмегімен туристік қызметтердің сапасы жаңа деңгейге көтеріліп, саяхатшылардың қанағаттануы мен тәжірибесі артады. Мақалада интеллектуалды брондау жүйелерін, виртуалды гидтерді, тілдік аударма құралдарын және қауіпсіздік шараларын қоса алғанда, Туризмдегі жасанды интеллекттің негізгі қолданбалары қарастырылады. Бұл тұтынушылардың мінез-құлқы туралы деректерді талдау негізінде жеке ұсыныстар жасауға мүмкіндік береді, ал автоматтандырылған жүйелер қызмет көрсету жылдамдығы мен тиімділігін арттырады. Сонымен қатар, бұл туристердің қауіпсіздігін қамтамасыз етуге көмектеседі және саяхат кезінде тәуекелдерді азайтады. Дегенмен, технологияны енгізу процесінде қаржылық шектеулер және жұмыссыздық қаупі сияқты мәселелер туындауы мүмкін. Болашақта бұл «ақылды қалалар» жобаларымен интеграциялау, виртуалды шындық технологияларын дамыту және т.б. есебінен туризм индустриясын өзгертуге мүмкіндік береді. Бұл туризм индустриясының тұрақты дамуы мен инновацияға бейімделуінде маңызды рөл атқарады. Мақалада контент талдау арқылы туризм саласындағы ЖИ технологиясының қабылдануы мен оның тұтынушы тәжірибесіне қалай ықпал ететінін анықтауға болады. Бұл зерттеу әдісі тұтынушылардың жекелендіру, виртуалды турлар, маршрутты оңтайландыру және динамикалық баға белгілеу сияқты туризмдегі ЖИ технологияларының өсіп келе жатқан танымалдылығын сипаттайтын есептер мен зерттеулер пайдаланылады.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025 https://journal.iuth.edu.kz/index.php/main/article/view/276ШЕТ ТІЛІН ОҚЫТУДА ГЕЙМИФИКАЦИЯ МЕН АРТ-ТЕРАПИЯ АРҚЫЛЫ ТУРИЗМ СТУДЕНТТЕРІНІҢ ЛИНГОКОММУНИКАТИВТІК ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫН ДАМЫТУ2025-04-07T14:56:29+08:00Г. ЮСУПОВАguzal.yussupova@inbox.ruА. АЗИЗОВАa.azizova@iuth.edu.kzН. АБИШОВabishov.nurzhan@iuth.edu.kzД. РАХИМОВАdilbarakbarovna@mail.ru<p>Туризм саласында жұмыс істейтін мамандардан тілдік құзыреттілікпен қатар, тілдік шығармашылық қабілеттер де талап етіледі. Мәдениетаралық <br>коммуникациядағы проблемаларды шешу және серіктестермен мен клиенттермен тиімді өзара әрекеттесу тілдік-коммуникативтік креативтілік арқылы жүзеге асады. Бұл мақалада студенттердің осы қабілеттерін дамытуға ықпал ететін екі заманауи әдіс – геймификация және арт-терапия қарастырылады. Туризм саласында тілдік құзыреттілігімен қатар шығармашылық тұрғыда тіл қолдана алатын кәсіби мамандар жоғары сұранысқа ие. Бұл зерттеу туризм мамандығында оқитын студенттердің лингвокоммуникативтік креативтілігін арттыруға бағытталған екі заманауи әдісті – <br>геймификация мен арт-терапияны зерттеуге арналған. Экспериментке қатысушылар үш топқа бөлінді: бақылау тобы, геймификация тобы және арт-терапия тобы. Тілдік көрсеткіштер, мотивация және белсенділік сандық және сапалық әдістер арқылы бағаланды. Зерттеу нәтижелері геймификация мен арт-терапияның студенттердің тілдік шығармашылығын, белсенділігін және мәдениетаралық коммуникация қабілеттерін едәуір арттыратынын көрсетті. Зерттеу нәтижесінде бұл әдістерді шет тілін оқыту үдерісіне енгізудің, әсіресе туризм саласында білім алатын студенттер үшін, тиімді екені <br>анықталды.</p>2025-03-30T00:00:00+08:00Авторлық құқық (c) 2025